wtorek, 27 września 2016

Bankowy Rejestr (BR) a Biuro Informacji Kredytowej (BIK) - różnice

BIK= Biuro Informacji Kredytowej
BR (BRKN)= Bankowy Rejestr (Bankowy Rejestr Klientów Nierzetelnych)
Różnica nr 1)
W BIK znajdują się zobowiązania spłacane terminowo, oraz te z opóźnieniami, są to zobowiązania regulowane wobec banków oraz skoków
BR (BRKN) = tylko zobowiązania wobec banków, tylko nieterminowo spłacane
Różnica nr 2)
W BIK znajdują się szczegółowe dane dotyczące zobowiązania oraz terminowości jego spłaty.
W BRKN tylko wpis informujący, że jest zobowiązanie wpisane do bazy (nazwa banku, data wpisu, data spłaty, ewentualna data wykreślenia).
A czy wiecie, że w znacznej części banków, w trakcie składania wniosku, najpierw Bank dokonuje zapytania w BRKN i jeśli tam nie ma wpisów, dopiero wówczas przechodzi do sprawdzenia BIK? Jeśli zaś napotka na wpis w Br, wówczas automat najczęściej daje od ręki decyzję odmowną.
Warto pilnować swoją historię kredytową...

5 komentarzy:

  1. Myślę, że każdy z nas dąży do tego, aby nie znaleźć się w takim rejestrze gdyż jest on niestety później problemem. Ja chociaż często przebywam za granicą i używam karty wielowalutowej https://www.igoriacard.com/ to staram się jak najbardziej aby nigdzie i nigdy nie mieć żadnych długów oraz wszystkie zobowiązania spłacać na czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. To nawet nie wiedziałam, że są dwa takie rejestry. Dobrze wiedzieć, jak jeszcze więcej potrzebujecie informacji o pożyczkach to na http://mojechwilowki.pl/ odsyłam, ciekawy blog i sporo artykułów na ten temat. Między innymi jak pożyczać odpowiedzialnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba na czas spłacać zobowiązania, ciekawe po ilu dniach opóźnienia już pojawia się wpis w bazach? ja pożyczam jak już niewielkie kwoty, najczesciej w https://kokos.pl/ i staram się pilnować terminów spłat. To ważne jest przecież.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie jestem zainteresowana byciem w jakiś bazach i rejestrach dłużników. Dlatego gdy mam sklep internetowy to bardzo cenię sobie płatności online https://www.cashbill.pl/ które tak na dobrą sprawę są najlepszym wyborem jeżeli chodzi szybkie płacenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat jeśli chodzi o takie raporty to muszę przyznać, że nie miałam nigdy z nimi do czynienia. Zresztą mi i tak najbardziej zależy na walutach obcych, gdyż to właśnie one najwięcej znaczą w moim życiu. Fajnie, ze za pomocą widgeta http://kursnawaluty.pl/kursy-walut-widget/ który pokazuje mi kursy walut na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń